ruudvanknip.reismee.nl

Halong Bay

Halong Bay

  • Aantal overnachtingen:
  • Hanoi: 1nacht (tussenstop)
  • Halong Bay (boot): 1
  • Cristina cruise
  • Temperatuur Halong Bay: ci 22 graden
  • Nachttrein richting Hué: 1 nacht


Na Sapa ben ik weer terug gereisd naar Hanoi, om daar 1 korte overnachting te hebben om de volgende ochtend om 7:45 te worden opgepikt voor de Halong Bay tour.

Bij aankomst kwam ik weer hetzelfde Engels koppel en Duitser (Marco) tegen, die direct vroegen hoe het in Sapa was geweest en of ik ook een paar biertjes aan de bar in het hostel ging drinken.

Nagoed een paar dan. Uiteindelijk werd het toch maar weer 2:00. Waarna ik me de volgende ochtend versliep/had de telefoon niet in de oplader gedaan. Geluk bij een ongeluk werd ik om 7:30 wakker en had ik de vorige avond al alle spullen ingepakt voor de tweedaagse (1 nacht) trip door Halong Bay.

Hierdoor was ik nog op tijd bij de receptie. En omdat de bus iets later kwam dan gepland kon ik zelfs nog het ontbijt in het hostel meepakken. Marco, ging trouwens mee op dezelfde tour alleen had hij voor 3 dagen geboekt.

De trip naar Halong bay was zon 4 uur rijden vanaf Hanoi. Het gezelschap bestond uit zon 15 personen. Waarvan ik het meeste heb opgetrokken met: Paul (uit manchester), Marco en een man uit Singapore met een onmogelijke naam en die heb ik dan ook niet onthouden.

Verder bestond de groep uit zo'n 5 oudere mannen uit Maleisië en een koppel uit India en Duitsland.

Eenmaal aangekomen op de boot konden we direct aansluiten voor de lunch. Echter was dit een tegenvaller moet ik zeggen. Zag eruit alsof het al vaker opgewarmd was. Nagoed, toen verder naar mijn kamer. Deze bestond uit een tweepersoonsbed, geweldige douche, hier kwam niet alleen water van boven maar ook horizontaal van de zijkant (ben f de naam kwijt hoe zon douche heet), en zelfs een klein balkon.

Toen naar het bovendek om de ontelbare hoeveelheid kleine, maar hoge, uit het water poppende eilandjes te zien. Dit was best wel indrukwekkend om te zien.

Alleen had je na een paar uur al zoveel eilanden gezien dat het bijzondere er wel vanaf was/went erg snel (iets wat ik ook in Hanoi met de drukte en Sapa met de uitzichten heb ervaren).

Na een tijd gevaren te hebben, zijn we gestopt bij een klein vissersdorpje, lees: drijvende huizen op zee, met veel kleine vissersbootjes. Waarna we met een kano om het eiland mochten gaan peddelen. In de kano, dicht bij het water, waren de eilanden nog indrukwekkender. In het dorpje zelf hebben we nog een parel kwekerij bezocht. Was niet heel bijzonder maar wel goed voor de afwisseling.

Hierna weer terug naar de boot om de zonsondergang te zien en weer een zeer matige maaltijd voorgeschoteld te krijgen.

In de avond was er nog een karaoke mogelijkheid, wat ik dacht dat meer een grap was, maar dit werd door de Maleisische oudere mannen (schat zon 60-70 jaar oud) heel serieus opgepakt. Vond de eerste paar liedjes nog wel grappig, maar ben erna maar eens op tijd naar bed gegaan. Om voor de eerste keer deze trip heerlijk te slapen op een tweepersoonsbed, zonder dat er andere mensen op de kamer.

De volgende ochtend al om 6:00 opgestaan om de zonsopgang te gaan bekijken. Echter bleek dit een kleine tegenvaller omdat het bewolkt was/de zon niet zag.

Next up: Thai chi exercise. Kan het niet anders omschrijven dan wat rek en strek oefeningen op een muziekje.. Heb het gefilmd met mijn GoPro maar ik weet niet of deze beelden ooit openbaar gaan worden ;)

Hierna zijn we nog naar een eiland gevaren waarbij we een grot bezochten. De grot zelf was niet zo spectaculair/heel toeristisch gemaakt, maar vanuit het naastgelegen strand had je wel de mogelijkheid om geweldige foto's te maken..

Als afsluiting van de tour nog een korte 'kookcursus' gehad, echter kwam dit neer op niet veel meer dan het vouwen van wat loempia's.

Al met al Halong Bay tour: geweldige eilanden om te zien & goede kamer. Echter het eten en de programmering was erg toeristisch/viel wat tegen.

Momenteel ben ik (wederom) onderweg naar Hanoi, alleen zal ik er nu niet meer overnachten, maar om 19:30 de nachttrein naar Hué pakken..

Tot zover :)



Reacties

Reacties

Máire

meer foto's alsjeblieft :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!