ruudvanknip.reismee.nl

Mui Né

Mui Né

  • Temperatuur: 28 graden
  • Aantal overnachtingen: 4 nachten
  • Longson Muine Backpackers Paradise (2 nachten)
  • Mui Ne Hills Backpackes (2 nachten)

Mui Ne, badplaats in het zuiden van Vietnam. Na een busrit vanuit Dalat met mooie uitzichten (/hoogteverschil van 1500 m) aangekomen in Mui Ne. Mui Ne staat bekend om zijn strand, zandduinen, en vele kite surfers.

De eerste 2 nachten heb ik doorgebracht in Longson backpackers paradise. Deze lag een paar km van de stad af, maar had daardoor wel een uitgestrekt eigen strand. Het was een hostel waarbij je in een tent, open barak en/of gesloten kamer direct aan het strand kon slapen. Ik heb toch maar voor het laatste gekozen want voor het geld hoef je t niet te laten 3 vs 4 euro..
De sfeer was er relax, heel relax, misschien wel iets te relax. De samenstelling van mensen bestond voor het grootste deel uit hippies, lees: de langharige- dreadlock dichtheid was er heel hoog.
Nagoed niet direct mijn soort mensen, maar toch ook wel eens interessant om hiermee te praten. Wat er verder erg opviel/schokkend was, was de hoeveelheid plastic die elke dag op het strand aanspoelde. Ze maakten het strand iedere ochtend schoon, maar halverwege de dag lag het strand al weer zo goed als vol. Op de eerste dag hebben we dan ook met een paar mensen vrijwillig een uurtje (een stukje) strand zo schoon mogelijk proberen te krijgen. Was eigenlijk best wel relax om zo over het strand te lopen. Verder veel gekaart en aan een zandkastelen wedstrijd meegedaan.
Op dag twee ben ik met 2 Poolse backpackers naar de naastgelegen rode duinen gereden. Omdat het maar een klein stukje was en de Poolse man een scooter had, wilde we dit op 1 scooter doen. We waren nog niet goed of wel op weg of we werden van de weg gehaald door een politieagent op een motor. Geluk was dat de Poolse vrouw een echte wereldreiziger was/veel ervaring had en erg mondig was. Ze had dit al vaker meegemaakt en wist dan ook precies wat ze moest doen: Ze had uit voorzorg der GoPro (camera) aangezet tijdens de rit. En omdat de politie agenten het geld direct in eigen zak steken/willen ze dit niet op beeld vastgelegd zien/schrikt een camera af. Na wat gesteggel over het verwijderen van de beelden, mochten we dan ook weer zo de weg op zonder ook maar iets te hoeven betalen. In het hostel vertelden 2 Zweden (die minder stellig waren geweest) dat ze 1.000.000 dong, 40 euro , hadden betaald de dag ervoor.. (bijna een half maandsalaris van een politieagent..). Al met al weer een hele ervaring.
De zonsondergang bij de rode zandduinen was overigens wel mooi, maar als ik heel eerlijk ben, niet zo heel speciaal (vergeleken met wat ik in de voorgaande weken al gezien heb).
Na 2 dagen in het hostel verbleven te hebben vond ik het wel welletjes geweest en ben ik naar een hostel aan de andere zijde van Mui Ne gereisd: Me Nui Hills hostel.

Dit hostel lag zoals de naam al zegt op een hogere locatie met uitzicht op zee, waarbij er bovendien 3 zwembaden en een jacuzzi aanwezig waren. Bovendien werd hier iets meer georganiseerd om wat sfeer te maken. Zoals bijv. het Kerst diner en in de avond wat bierspellen. Hier kwam ik trouwens Tim, de Engelse die ik in het hostel in Hanoi al had ontmoet weer tegen!
Bijkomend voordeel was, dat het op loopafstand aanwezige strand wél schoon was en er genoeg te zien was door de vele Kite-surfers.

Kortom in Mui Ne heb ik het wat rustiger aangedaan, wat zon gepakt, en weer veel mensen ontmoet.

Nu rest nog alleen Saigon/Ho Chi Mihn city..

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!