ruudvanknip.reismee.nl

Sapa

Sapa

  • Aantal overnachtingen: 1 nacht
  • Temperatuur: 12-15 graden
  • Fansipan Terrace Cafe and Homestay


Op de 3de dag de oversteek van Hanoi naar Sapa gemaakt. De rit duurde 6 uur in een 'sleeperbus' (bus met een soort van stapelbedden erin. 2 hoog en 3 langs elkaar. Leek prima, al kwamen de westerse mensen er al snel achter dat hij gemaakt is voor Aziatische (kleine) mensen. We konden namelijk onze benen bij lange na niet strekken.

Echter het voordeel was, dat ik zo moe was dat ik er achteraf gezien weinig last van heb gehad.

Eenmaal in Sapa aangekomen, stond er ongelogen in alle huizen een voetbalwedstrijd op waar je dan ook niet aan kon ontkomen: Vietnam speelde tegen Indonesië in een (wat ik ervan begreep) een landentoernooi voor Zuid-oost Aziatische landen. Zo stonden er in het centrum van Sapa ongeveer 200 man naar een groot beeldscherm te kijken. Dit was echter niets vergeleken met beelden uit Ho Chi Minh (en dus waarschijnlijk ook Hanoi), waar de halve stad op zijn kop stond. Uitslag 3-0 winst, achteraf gezien jammer dat ik niet in Hanoi was..

Eenmaal aangekomen in het hostel (het was al donker dus kon het uitzicht nog niet zien) viel het een beetje tegen. Alleen de Vietnamese eigenaar met zijn gezin en een jonge Duitse backpackster, die na der middelbare school besloot om eens 3 maanden door Azië te gaan reizen, waren er aanwezig. Ben daarom voor de verandering eens vroeg naar bed gegaan.

De kamers waren erg gehorig. Op mijn kamer lag een Israëliër (die ik maar kort gezien heb) en een Aziaat op de kamer (waar het moeilijk was om sociaal contact te krijgen). Bovendien had hij de thermostaat op 26! graden staan. Toen hij s'avonds weg was heb ik hem maar omlaag gezet en zo is hij gelukkig ook gebleven.

Wat wel echt bijzonder goed was aan het hostel bleek wel de volgende ochtend.. Een geweldig uitzicht aan de ontbijt tafel: uitzicht op het naastgelegen dal met erachter een langgerekt gebergte voor zover het oog kon reiken..

Hierna naar Sansipan geweest. Heel in het kort:

Eerst een treinrit van 2 km naar de start van de kabelbaan waarmee ik in zon 20 min omhoog ging.

Hierna resteerde nog zon 600 traptreden naar de absolute top van de Berg: 3143 m boven zeeniveau. Ik merkte ook al echt dat we op hoogte zaten aangezien ik toch moeilijker (lees; beetje hijgend ;)) sommige stukken opkwam.

Wat volgde was een schouwspel waar het ene uitzicht nog mooier was dan het andere. En je op een moment kwam dat je echt niet meer wist waar je een foto van moest maken, want dat kon je namelijk in alle richtingen.

Ik laat dan ook maar voor dit deel de foto's voor zich spreken..

Ik had inmiddels wel al besloten om maar 1 nacht in Sapa te blijven aangezien het er in het hostel niet zoveel te beleven viel.

Heb na het einde van de tour dan ook weer de bus terug naar Hanoi gepakt, waar ik een nacht in hetzelfde prima Nexy Hostel heb overnacht om alweer vroeg (7:45) in de ochtend te worden opgepikt voor een tour naar Halong Bay, wordt dus vervolgd..


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!